Sunday, April 17, 2011

hikmah kebegukanku...

assalamualaikum.... ^_______________^

semoga semuanya sihat-sihat dan ceria-ceria belaka.. : )

semalam seronok betul layan cerita hindustan kat zee. tapi tengok separuh je sebab tak berapa sihat lagi. tengok sekejap pun jadilah kan..ngee... ^^

syukur alhamdulillah,beguk yang laili hidapi sejak 4 hari yang lalu dah semakin pulih.. badan pun dah takdelah sakit sangat..cuma sengal-sengal sikit jer.

sebut pasal beguk ni,laili takde guna ubat apa sangat pun..cuma guna nila + cuka makan. pastu sapu je kat bahagian yang bengkak atau beguk tu. bila kering je,bancuh lagi dan sapu ulang kali sampailah betul-betul hilang ketulan tu. tapi kalau lama sangat pun,beguk tak hilang-hilang..jumpalah doktor k.

pokok lidah buaya

tapi ada gak petua lain..guna bedak sejuk sahaja. ataupun blh juga dicampurkan dengan lendir dari daun lidah buaya.

daun lidah buaya ni memang bagus..sejuk. banyak khasiatnya untuk perubatan dan juga kecantikan..
hihi..senyum lah korang baca ek...tambah lagi bila laili kata untuk kecantikan..ehehe.. takpelah,normal lah tu.. kita semua suka cantik..dan kalau boleh,nak usaha lebih cantik.
tapi,na mo buat cosmetic surgery atau botox-botox tu semua k. sebab kecantikan semulajadi tu lebih terpancar keasliannya.. :)

*ahai,lari topik sudah..takpe..selingan berinformasi kan.. nanti i cari info lagi untuk share di entri akan datang k. 


dan di dalam hari-hari yang laili lalui ni..laili perhatikan khadijah semakin mendengar kata. manja tu dah tentu lah. tapi,dia dah tau apa yang ummi nya ni suka atau tak. bila ummi marah,dia akan tunduk diam. pastu duduk je lah diam-diam kat ummi nya ni..hehe..takut kena marah lah tu sebab ummi garang macam harimau..hahaha..ye..ye..je kan..

apapun,khadijah lah permata hati kecil ummi abah.. dengan khadijah,semuanya terasa indah. terus membesar dengan lebih baik,sihat dan kuat k. jadi anak solehah..berjaya dunia akhirat..insyaallah..amin..

selamat malam,semua..



----------------------------cinta hingga syurga------------------

2 comments:

alexa yussida said...

bape umo khadijah kak?2 tahun eh?

siti norlaili yusof said...

alexa yussida : ha'ah...dah nak masuk 2 tahun. 30 apr ni genaplah umurnya 2 tahun..

eh..aunty alexa,xde hadiah untuk khadijah ker..? khadijah kata nk hadiah dr rusia lah..ehehe... ^^