Wednesday, March 23, 2011

nak lagi,lagi dan lagi...

assalamualaikum... ^__________________^

*mood pagi ni : seceria dan seindah pelangi...wah....gitu..
sebabnya kat sini ada pelangi..sangat cantik..dah lama tak tengok.


awal2 pagi ni memang bizi.. bizi mengemas,membasuh,memasak.. tapi seronok sangat sebab semua tu buat sendiri..bila tengok hasilnya amat puas hati. masak kalau x sedap pun,akan usaha makan sampai habis sebab dah perah sehabis daya upaya nak masak..hehe..

hari ni nak kena keluar shopping barang dapur dan susu khadijah. hadui...duit kena keluar lagi. masuknya sebulan sekali je..tapi keluarnya sangat laju..sederas air paip..hukhuk..

dan nampaknya kenalah exercise awal ckit sebab nanti akan ada adengan berlari-lari dan berkejar-kejaran ala hindustan kat shopping mall dengan si tecik khadijah yang langsung tak reti dok diam.

tengah makan pun nak bercakap..


mujurlah ada opah khadijah yg setia melayan kerenah cucunya. kalau laili keluar berdua,nampaknya kena dok dalam kantung macam anak kangaroo lah dia..hahaha..

berat..???? hadui,khadijah memang berat walaupun kecil ok. rasa nak patah pinggang dan bahu umminya ni dukung dia. tapi kalau dah terpaksa,kena gak lah sebab kalau dalam stroller dan troli tu,dia dah boleh panjat. tak tau takut langsung.

tengah menaip ni tiba2 teringat coklat..sedapnya.. lagi mahal lagi sedap kan..ekeke...* hamboi2,kalau coklat semedang je nak yang mahal..kuikuikui...


oh,my cadbury.. ^______^




takpelah,demi suami tercinta,ku pendamkan dulu keinginan makan coklat yang x cukup seguni tu..selagi ada,selagi tu lah nak makan.. tak takut kena diabetis langsung..hukhuk... *sayang,balik nanti kita makan coklat sama2 dengan khadijah sambil tengok kartun ek..wink wink...

oklah kawan2,harus mengawal nafsu makan coklat nih.. dan untuk shopping kali ni,coklat tiada dalam senarai. kalau tak nanti,asyik nak lagi,nak lagi dan lagi..hohoho....

nasihat percuma untuk diri sendiri dan kawan2,kalau makan apa pun,sila jangan berlebih-lebih ok.. =))

          --------------------------------cinta hingga syurga------------------------------




4 comments:

Adzriel AB said...

gila coklat juga ni

siti norlaili yusof said...

adzriel ab : bukan setakat gila coklat.. tapi hantu coklat pun iye jugak. pantang nampak coklat.
=))

ieka said...

laili ske mkn yg manis2 ke?sat g laili p supeng b2 jeke?cemana laili nk cntrol khadijah??ank kita nk m'besar ni mmg mlsak xhengat tmbh klu p tpt2 yg luas.best dorg nk lari..semput nk kejar...

siti norlaili yusof said...

ieka: ye,laili mmg suka manis.. coklat mcm2 jenis laili suka..asal coklat je,mmg laili bedal..n turun gak kat suami n ank kami ni..

masa khadijah toddler dulu shopping berdua je sbb dia x lasak sgt..belum reti berjalan.

tapi skrg dah xleh berdua. mesti mintak MIL teman.. mujur MIL sporting.. MIL yg drive n masa laili shopping,MIL tlg jaga khadijah sekali.

tp seyes,mmg penat nak ligan khadijah. semput laili n MIL diwatnya.dahlah mulut dia x reti diam. kalu bab naik eskalator tu,berulang kali turun naik dgn opah dia tu.. hahaha...