Wednesday, March 30, 2011

1001 malam ummi khadijah.. (bad story)

assalamualaikum.. ^____________^

mulakan hari dengan lafaz bismillah n senyuman yang selebar-lebarnya walaupun dalam kefenatan yang amat banget..

haish...sabo yo lah kan..hukhuk..

malam tadi tido terlewat ckit sebab khadijah x mengantuk2.. susu bagi sampai 2 botol.. tapi tetap gak aktif bermain..semua dipanjatnya.

berpinar mata umminya ni tengok. terus ajak tido. lampu dah padam tapi matanya tetap x pejam. terkebil2 n siap ajak ummi nyembang. layan sekejap.

pastu demand,nak minum air masak dalam botol kesayangannya tu nk ummi yang pegang.. pun layankan gak.
tengok jam dah pukul 11 malam. haish..ni dah lebih.. dah x boleh dilayankan lagi ni.

terus ummi buat diam..pun x berjaya gak. lastnya,pukul 1 pagi baru dia tido. *rasa mata ummi dah jadi macam burung hantu dah masa tu..grrr


bila khadijah dah tido,barulah ummi boleh tido dengan aman tapi...........


tiba-tiba............

patutnya waktu camni dah lena dibuai mimpi indah... :(


ada 1 bunyi..........

seram uuu.................

bunyi macam kasut budak yg ada bunyi bila berjalan tu.. punyalah kuat. rasa macam dalam umah je..


ahai,dalam hati dah rasa semacam..bulu roma dah tegak tak ketahuan..



tapi,disebabkan penat,lantaklah.. setakat bunyi..

jangan usik khadijah dah lah... n paling penting...jangan timbul kat depan mata ku...huhuhu....


laili sambung tido tapi setiap setengah jam khadijah bangun...'waaaa..waaaaaaaaaa...'

demand nak ummi bg minum air tlg pegang untuk dia.

bila dia tido,laili sambung tdo balik..camtulah sampai subuh tadi.

dan tiap kali tido mmg x lena. mimpi nampak hantu macam real..siap menggigil 1 badan. mimpi jumpa org pelik 1 bangunan yg dok latah sampai ummi khadijah ni pun penat melihat.


penyudahnya,tiadalah mimpi indah yang menyelubungi tidoku semalam....

p/s: cerita ni benar2 kejadian okeh..

jgn biarkan diri anda diselubungi..........misteri...........

^____________________^

--------------------------------cinta hingga syurga----------------------------------

4 comments:

ieka said...

isyk,,seramnye laili...betol2 k bunyik 2??klu sy dh tekup telinga ngn bntal xm0 dgr.yela,dh tgh mlm phewww mremang blu seme.he2.tp mnda2 ni sume blh t'hlng klu sblm tdo kte bc 3qul&ayat kursi 3x.hembus pd tapak tgn & sapu slrh bdn..insyaAllah...:)

Ainul Hayat said...

metoi...pastu si dia selalu cakap cuci kaki sebelum tido & kalau terjaga dari tido sebab mimpi buruk ludah ke sebelah kiri....

siti norlaili yusof said...

ieka : dengar bunyi macam betul. tp laili wat x tau je.. yelah,pukul 1 pagi,mana ada org bawak anak main. lagipun,apa hal plak lah nak main kat umah kami kan..huhuhu..

tntg amalan tu,ye..mmg laili slalu amal sblm tdo. tp smlm kan tdo lewat,belum sempat nak baca,dah kena. hahaha..

tp alhamdulillah xde apa. cuma kita kena kuat lah ckit. :)

siti norlaili yusof said...

ainul hayat : yelah erni,mmg rasulullah pun ada pesan..kalu mimpi x elok ludah belah kiri pastu tukar arah tido. dan disunatkan juga ambil wudhuk sblm tido.. bukan cuci kaki jer..

banyak hikmah tu.. :)