Wednesday, March 9, 2011

gigi patah gara2 basikal

assalamualaikum...

tajuk yang memang x boleh blah kan..hikhik...

urm...di waktu malam yang mendamaikan ni..(xdelah damai sangat pun sebab khadijah terjerit2 main kat sebelah umminya ni..hehe), sambil memerhati gelagat khadijah mengayuh basikal arnabnya,laili teringat kenangan lalu masa mula2 belajar bawak basikal roda 2.. alah,basikal untuk orang dewasa tu..

laili belajar bawa basikal masa umur 9 tahun. lewat ckit sebab penakut amat.. tu pun mujurlah ada kakak tersayang yg sudi ajar. kalau x,mau sampai sekarang pun x reti bawa..hukhuk...

berbekalkan azam yg tggi dan semangat yang berkobar2 tu,tiap hari laili turun padang belajar bawa basikal tu bagi mahir..

yelah,kawan2 laili semuanya pandai bawak basikal. x padan dengan kecik cinonet tu pun boleh lagi bawak basikal tua tu tau..siap menyenget diorg kayuh basikal tu. gelak laili tengok. tp tu lebih bagus drp laili yang langsung x reti ni... gelak tu pun bukan sebab apa,basikal tua tu kan ada alang,sbb kecik n rendah..kaki pun pendek..pandai plak diorang wat akal kayuh cara menyenget camtu.. tu lah yg x menahan tu..hahaha..

tinggi basikal ni kan... ^_____________^


*pada yang ada wat aksi sebegitu,jgn terasa ye..ni xde kena mengena dengan anda ok...sebab kita x pernah jumpa. so,laili xkan gelakkan anda..hehe..

selepas berusaha tanpa kenal erti putus asa walaupun terkadang rasa nak putus urat kaki ni sbb mengayuh tanpa henti.. dan terasa nak putus urat halkum sebab asyik menjerit mintak tolong,laili berjaya juga akhirnya.

dan tibalah hari yang dinanti.. hari membuat pertunjukan di hadapan abah(sekarang ni dah arwah),mak,abg dan kakak...

dengan senyum lebar macam kerang busuk tu,laili melangkah bangga menuju ke arah basikal kesayangan laili tu.. terus kayuh dengan senyuman. *bangga okey sebab pasni dah xde org boleh gelakkan ai..ehehehe.. (gelak nakal)

bila dah puas kayuh tu,laili pun pusing untuk patah balik. bila dah nak sampai umah tu,laili jerit "abah.....tengok ni,laili dah pandai bawa basikal....yeye...!!!" sambil lambai tangan kat abah..

padah orang riya' agaknya,laili terlanggar batu n basikal tu gelong xleh nak control.. apa lagi....



laili pun.... terus lah.........



dummmm!!!!!



waaaaaaaaaaaa.................tolong.....................huhuhu...


sekali,laili jatuh longkang dah... gusi laili berdarah..rasa nak pengsan dah masa tu...tengok darah berjejeh-jejeh..

mak,abah n kakak kelam kabut datang.. nak gelak pun ada sebab mak sampai nangis tengok anak daranya ni jatuh..masuk dalam longkang plak tu.. tambah drama bila darah keluar dengan banyaknya dari mulut laili,siku dan lutut.

bila dah kena angkat tu..laili pun cakap...

"mak,abah..gigi laili sakit..rasa macam dah patah..huhuhu..."

habis je cakap tu,tengok2 2 batang gigi bertabur...


wargghhhhhhhhhhhhhh..........gigi susuku sudah patah.........waaaaaaaaaaaa...tulun..........tulun............


basikal tu...???

haish,orang tengah cerita pasal gigi susu tersayang yang patah,korang tanya pasal basikal plak..?
kecik hati laili tau..hukhuk..

basikal tu dah arwah pun..rosak teruk sebab termasuk dalam longkang. mujurlah longkang tu kering..xde air..
kami jatuk gedebuk macam nangka busuk je kat dalam tu.

pas insiden tu,laili x berani bawak basikal dekat seminggu. fobia takut jatuh lagi..kang patah gigi lagi..

tapi disebabkan keinginan membuak2,x dan sembuh sepenuhnya,laili dah curi2 bawak..hehe..

ni dah hampir 4 tahun x kayuh basikal. x taulah boleh kayuh lagi atau x..hikhik...

pada kawan2 semua,kalau bawak basikal atau motor tu hati2 k. jangan asyik nak tegur n lambai orang sana sini..bahaya ok... :)

     -----------------------------------cinta hingga syurga-----------------------------------

4 comments:

ieka said...

hehe...dlm sedih sbb jth ade gak lucunya cite laili ni...sy mse kck dlu xbrni bw beskal htm 2.tnggi bebenor..dhla sy ni kck je mse 2..lbh srnok bonceng kt blkng kakak sppu bwk..

siti norlaili yusof said...

ieka: tulah..masa jatuh tu mmg sedih..tengok gigi dah bertabur jatuh..
tp elok dah balik dr klinik,gelak mengekek2 sebab teringat cara jatuh yg macam nangka busuk. plg x menahan masa tgh dok lambai kat arwah abah n masa mak nangis tengok laili jatuh..siap menjerit minta tolong lagi tau..huhuhu...

Dda Ly said...

hihihi memori gigi n basikal namenye nih..hikhik..:P

meh ke rumah..
~petua kencing manis~
keep in touch ye..♥♥♥

siti norlaili yusof said...

Dda Ly: hahaha...yer...antara memori yang ada manis,masin n payau..hukhuk..

insyaallah,akan selalu dtg umah.. :)