Wednesday, July 6, 2011

1 lagi..1 lagi...1 lagi.....

assalamualaikum.... ^____________^

pagi yang indah..terasa amat indah bila tengok si tecik khadijah sarapan dengan banyaknya awal pagi tadi.

tambah gembira lagi bila tengok berat badan dah bertambah..wahhhh...rasa nak melompat lebih tinggi lah plak..hihihi..

yelah,sebelum ni,asyik 45-46kg je. makanlah banyak manapun sampai terjojol halkum dan nak pecah perut sampai termuntah uwek..uwek sebab dah terlalu kekenyangan. camtu gaklah berat ummi khadijah ni.

tapi kali ni dapat sampai 48kg...wah..miahahaha...tak kusangka. akhirnya naik gak. sebab terlebih hepi ada en.suami kot.

tapi masih perlu 1kg untuk dapat berat ideal sesuai dengan ketinggian.

sebut pasal ni,teringat plak semalam adik ipar siap tegur dan pelik tengok laili makan banyak tapi camni gak.

haduyai,la ni bolehlah selim melim. tapi kalau ada baby,9 bulanlah membulat jer. nanti jalan pun macam penguin. comel lah tu kan..ekeke..

oh ya,la ni ramai betul orang eksaited nak kurus kan. sampai ada yang buat diet katakan TIDAK kepada nasi.
urm..boleh ke macam tu...? rasanya mesti tetap terasa lapar dan tak puas kan. yelah,nasi tu kan makanan ruji kita. paling tak pun,sehari sekali kena makan nasi.



tapi tak kisahlah,yang penting..amalkanlah diet sihat k. pastikan cukup semua zat. tak nak makan nasi boleh ganti dengan mee,bihun atau spageti. sup pun ok.

laili...???? ahailah,sehari tak makan nasi,boleh pengsan dek gastrik okeh..pening lalat dibuatnya. apa boleh buat. nafsu makan ummi khadijah ni kan kuat. kerja melantak je..sikit-sikit tapi kerap.

aiseh..bulan puasa dah dekat. tinggal berapa hari je lagi ni. kawan-kawan dah habis ganti puasa ke..? laili ada lagi sikit je nak kena ganti. jadinya,haruslah mencergaskan diri menggantikan puasa2 yag lepas. praktis sebelum sambut ramadhan..

asal pose jer gastrik..ayoyo..
sila jangan tinggal pose k. ^^


oklah,masa untuk berehat. hari ni awal pagi lagi dah masak makan tengahari. so,boleh rehat awal.
pada yang kena memasak tu,selamat ke dapur-dapuran untuk memasak ye.. masak sedap2.

dan yang tak perlu memasak tu,tunggulah waktu makan tengahari untuk nikmati juadah yang ada ye..

sayang kamu semua...

senyum...


-----------------------cinta hingga syurga---------------------

6 comments:

ieka said...

wah gitu ek laili?..kte krg 10kg dr brt lailil..amacam???hehe..bt mse ni sng ht la..10thn akn dtg? huhu..xm0 bygkn..

pose kte tgl 1hr jek lg..tp apesalla mls sgt nk hbs kn ek?haish!! hrp smptla sblm tba ramadhan...

siti norlaili yusof said...

ieka: ieka kurg 10kg dr berat laili..? ahailah,ni mesyi jenis kecik molek ni..ehehe..

insyaallah,selagi kita mnjaga hubungan kita dgn Allah swt,Dia akan sntiasa limpahkan kebahagiaan buat kita..sama2 kita doa yer..:)

bestnye tinggl lg sehari je nak ganti. laili ni ada byk hari. tercungap2 lah nak menggantinya nt..huhu...

Ainul Hayat said...

Lali,
Confuse juga ayat laili untuk perenggan ketiga tu. Ingatkan berat khadijah yang 45kg...hehehe. Seb bek baca dua kali rupenye ummi khadijah ni.

Selamat mengganti puasa laili. Eh laili, eni ada tag laili tau. Kak Marsha wat GA.

Klik sini ye
http://ainulhayat309.blogspot.com/2011/07/mummy-qila-ariq-first-ga.html

siti norlaili yusof said...

ainul hayat: miahaha..kalu berat khadijah 45kg,pengsanlah laili ni hah..hihi...

ok,terima kasih,nanti laili tengok k. :)

lynn said...
This comment has been removed by the author.
siti norlaili yusof said...

lynn: w'salam,lynn. wellcome to the bloggers world..nice to know u..hihi..
ahailah dear,laili ni bkn rajin sangat mengupdate pun. tulis pun merapu2. tapi,terima kasih sgt sbb lynn enjoy dengan apa yg laili tulis. syukur alhamdulillah.. :)

suami laili pelaut,kerja bawa kapal dagang. selalunya 6 bulan en.suami laili di laut. dan sepnjang tempoh tu,kami lgsung x berjumpa. tunggulah suami sign off barulah boleh balik dan bersama sekeluarga. tapi suami laili bkn navy atau engineer navy.

haha..berat laili payah nak naik. tapi kali ni,baru 5 mggu lbh en.suami balik cuti,berat laili dah tmbah 3kg...

nanti laili singgah blog lynn. thank follow... ^^