Wednesday, May 4, 2011

terkedetikan

assalamualaikum... ^__________________^

bintang senyum...^^


selamat malam,semua... malam yang mendamaikan..tapi batuk tak henti-henti. ubat dah bermacm ubat yang ditelan. kawan-kawan ada petua untuk hilangkan batuk tak selain daripada minum air asam jawa. sebabnya laili dah try minum tapi tetap tak hilang gak batuknya..tolong share ye..huk huk..

hari ni hari ke-2 laili berpuasa. alhamdulillah semuanya berjalan lancar.. semalam je hampir nak muntah sebab tak sahur. set jam pukul 6 (ternyayok cikit..huhu..). camne nak sahur.. tau-tau je azan. tapi alang-alang dah niat. teruskan je lah. mujur gak lah dah berhenti bagi bf pada khadijah. jadinya,takdelah masalah kurang air ke apa.. :)

bila berpuasa ni memang banyak bagi keinsafan. saat kelaparan yang amat sangat tu,keinsafan datang dengan banyaknya.. semuanya difikirkan.. dalam kita kekenyangan,betapa ramainya yg kelaparan..malah ada juga yg berperang. di kala kita shopping beribu2 membeli barangan branded,sampaikan ada yang tak bayar zakat harta..yg kesusahan ni,nak beli secawan beras pun tak mampu. di kala kita duduk senang lenang di rumahku syurgaku yg begitu indah berpenghawa dingin,kita lupa pada org yg rumahnya hanya menanti masa untuk roboh. tidurnya bertilamkan tanah,bantalnya..berbantalkan lengan. selimutnya,hanyalah kedukaan.

insaf kan,bila mengenangkan kesusahan dan kepayahan orang lain?
makan,pakai..tak mencukupi. tak dapat nak dibayangkan sebab rasa tak sanggup nak bayangkan. betapa daif    dan sukarnya kehidupan sesetengah ni.. tapi syukur pada Allah swt sebab kita punya segala..cukup untuk diri kita dan keluarga yang dibina. alhamdulillah..

doa laili,semoga mereka terus tabah menghadapi hidup ini. bersyukur dengan apa yang ada dan berdoa kebaikan sepanjang masa.

insyaallah,esok pun laili akan berpuasa. mudah2an semuanya dipermudahkan dan dimakbulkanlah semua doa laili berkat daripada puasa laili tu..amin..

*mood malam ni,tersangat merindui en.suami terchenta..*
 1 month to go...weeee... ^^


--------------------------cinta hingga syurga------------------------

6 comments:

ieka said...

xlme dh cik abang nk blek.hehe...laili nk tnyala,,maaf byk2 klu mnyth snstvti laili..knpa laili stop bf khadijah awl??skng khadijah num susu ape??

siti norlaili yusof said...

ieka:insyaallah,dah x lama lg abg pun blik lah..hihi.
bf ye..? xpe,laili akan jawab. khadijah skrg ni dah 2 tahun. rentikan tu pun sbb nak bg dia bf sampai 2 tahun je. tp terawal renti sbb khadijah ni dah pandai nak selak2. kuar p shopping pun,kdg tu dia nak susu..jenuh cari tempat. n alasan lain,nak tmbh lg kot..hihi.. :)

la ni khadijah minum susu dumex dugro perisa coklat. mmg sedap susunya. tp kalu susu lain dia xnak. ank ieka plak? apa namanya ye..? ^^

ieka said...

0o gtu...ank kte msh lg nyusu bdn..dlu ade cmpur sket.tp slu tkar sbb nk cr yg serasi.dh besar ni dia mau dh num ss tpng.dlu dia lari ble bau ss yg kte bnch.tp msh lg mncri kte t'utma time nk tdo.lme dia mlkt bru dia lena.ss kte dh xbyk sgt skngni.tpkse la amek spplmnt..

ank kte dh sthn8 04may ri2..nmenya sayyidah safiyyah.pgl safiyyah je..:)

siti norlaili yusof said...

ieka: sedapnya nama ank ieka..sayyidah safiyah.

samalah mcm khadijah dulu,kalau bau susu mmg xnak. dulu laili try mcm2 jenis susu. kalau susu yg plain mmg dia tolak terus sbb bau kuat. sebab tulah laili bg susu dumex dugro perisa coklat sbb baunya x kuat n rasa pun sedap. alhamdulillah gak sbb khadijah pun serasi.

tp safiyyah br setahun kan..masih awal lg kalu stop bf. baguslah sbb ieka ambik supplement. tp ieka blh gak amalkan minum susu,madu n mkn kurma. bagus tu..

semoga safiyyah membesar dgn sihat dan cerdas. :)

ieka said...

aminn ats doa laili 2..:)wlupn msh bf tp kte nk gak srvey2 fm..cz nk pnhghjng ni ss kte pn dh krg meriah..xlme..lg 4bln je da cch 2thn..azm kte mmg nk kasi smpi 2thn..kne usha krs sket mmndngkn ade msenya krtkl gak pngluarnnya..insyaALLAH,,kte cbe amlkn ape yg laili cdgkn 2..^_____^

siti norlaili yusof said...

ieka : insyaallah,kita usaha..Allah yg tentukan. slmt bersurvey ye..

sharing is caring..:)