Tuesday, January 25, 2011

semua ada hikmahnya..

chak...!!!!


hm,lama betul x berblog..rindunyer lah hai nak merepek2 kat blog ni..hihihi...


mesti ada yang tertanya2 ke manalah laili @ ummi khadijah ni menghilang kan.?hampir seminggu laili x berfb n x berblog..sebabnya...jeng..jeng..jeng...(macam suspen jer...)
                              
                                        x lain x bukan....sudah semestinyalah disebabkan...

masalah kesihatan lah..dok ulang alik hospital n klinik.mujurlah ada mertua yg byk ambik berat..tgk laili demam terus bwk gi hospital..yelah,hr ahad mana ada klinik buka..nk x nk..ke hospital jugalah akhirnya..pegi bahagian kecemasan tp ramai betul umat yang tggu giliran..cian,semuanya sakit..doakan jugaklah supaya diorg cpt sembuh..amin..^____^


amboi..seronoknya khadijah main dengan kakak dan mak cik kat klinik tu...


 ooo...nk tau sakit apa ye..???ayoyoyo...ni yang i malu nak sebut ni..sakit yg sinonim bg ibu2 yg hentikan susu ank..x lain x bukan.."bengkak susu". tp bkn semua org akn mengalami situasi ni..ada setengah tu..biasa je..xde apa masalah atau sakit apa pun. tp laili kena bengkak teruk sampai demam menggigil2..so,doktr pun bglah antibiotik,ubt demam n ubt kurang bengkak tp dah 3 hari mkn pun x berkurang mcm yg laili harapkan.


lah..majuk dengan mak de sampai berguling..acting betul lah si tecik ni..haishhh...

 so,pg td pegilah klinik panel ing plak dgn  my adik ipar n si tecik,khadijah..dpt ubt gak 3 jenis,antibiotik,tahan sakit n untk bengkak. alhamdulillah berkesan. sakit n bengkak pun kurang...


si budak tecik yang dah kena stop bf,tp ttp aktif....ummi abah proud of u cayang..:)

 sakit ni hanya Allah yg tau..sakit amat.pada laili..rasanya lg sakit dr masa laili nk melahirkan buah hati pengarang jantung kami ni,khadijah...sebab tu lah sampai demam2..


mak de tulun...khadijah nak jatuh..kerusi terjungkit..hohoho.....^___^

 dugaan tambah kuat bila suami tercinta xde d cc...tp alhamdulillah,walaupun si suami xde d cc,ada khadijah sbgi penguat semangat bg umminya ni melawan kesakitan.digagahkan juga diri ini bangun untuk menguruskan diri n ank tersayang supaya x rasa terabai..


excited tengok duit syiling berpusing...heheh...

 syukur juga dipanjatkan kerana ada mertua yang sentiasa ambil berat.tiap kali laili atau khadijah jatuh sakit,mertua lah yg ulang alik untuk membantu..


tawa yang paling ummi abah suka..cayang khadijah..

 ramai orang xnk sakit.tp bila difikirkan semula..semua ni ada hikmahnya..sakit tu adalah ujian wat kita..dan kalu x silap,ada riwayat mengatakan sakit tu adalah 1 kafarah..tanda Allah masih sayangkan kita.kalau salah,laili harap tlg betulkan lah ye...untuk sama2 kita muhasabah..insyaallah..


kepenatan bermain,terus landing kat kaunter pertanyaan..




 syukur alhamdulillah kerana sememangnya diri ini amat mendambakan cinta dan sayang-NYA...


time 4 sleep...babai semua..zzzzzzzz

kepada kawan2 semua,laili doakan agar anda semua sentiasa sihat walafiat.andai diduga dengan kesihatan,banyakkanlah bersabar..jgn putus berdoa dan berharap..semua ada hikmahnya.terima dengan tabah. insyaallah,walau seberat mana sekalipun sakit tu,akan dipermudahkan buat kita..

kerana Allah itu amat sayang dan cinta kepada hamba2Nya yg tau bersyukur dan amat suka dgn hambaNya yg rajin berdoa..mintalah sebanyak manapun,insyaallah akan dikabulkan..

 cinta hakiki...cinta hingga syurga... ^___________^

4 comments:

Mama Qiestina said...

alahaaaaaaaaaaaaai sianya laili.kuat ye dikk.kak yat paham bila hubby jauh then kita tak sihat mmg sgt menduga.tapi laily sgt kuat kan..dija pliss jaga ummi.

siti norlaili yusof said...

terima kasih kak kerana memahami..mmg amat menduga sebenarnya..walaupun ada ramai di sekeliling kita tp x sama dengan suami kan kak..mujurlah ada khadijah..penyejuk hati laili dan juga penguat semangat laili... syukur dengan anugerah ni..zuriat yg separuh drp diri kita dan suami. ada gak lah bayang2nya wlupun xde d cc..

Ainul Hayat said...

Sabar banyak-banyak ye laili. Semoga kesihatan bertambah baik. Takpe2, even asben jauh dari mata..ada khadijah kat sisi. harap beransur pulih ye.. :)

siti norlaili yusof said...

ainul hayat:thanks lalings... alhamdulillah laili dah beransur pulih.. betul tu,wlupun abg xde d cc,khadijah ada sbgi bayang2nya untuk laili..pemberi semangat wat laili.. :)